marți, 13 mai 2014

jocul didactic la varsta scolara mica

Jocul didactic la varsta scolara mica

     In invatamantul primar modalitatea caracteristica de desfasurare a lectiilor este invatarea,jocul didactic reprezentand  o metoda de invatare actia  in care predomina actiunea didactica simulata.

    Metodele active constituie o legatura intre invatarea individuala si cea colectiva care genereaza o forma puternica de implicare si intelegere,deoarece invatarea apare din experienta participantilor.
    In invatamantul primar jocul poate fi prezent in orice moment al lectiei si in orice fel de lectie.Fie ca este utilizat la captarea atentiei,in desfasurarea lectiei sau la aprofundarea cunostintelor invatate,acesta are o puternica semnificatie pentru elevi,captivandu-i si solicitandu-I in rezolvarea cerintelor.De asemenea jocul didactic poate fi utilizat si in lectiile de predare si in cele de consolidare,dar si in lectiile de evaluare.
    Exercitiile utilizate in cadrul unui joc didactic trebuie sa fie atractive si vesele si niciodata umilitoare.

     Comparand  jocul didactic cu activitatea de invatare,vom observa ca el contine elemente din ambele categorii de activitati:
·         Jocul didactic lasa loc pentru initiativa si creativitatea totala din partea copiilor,contine elemente de joc  care produc atmosfera placuta a activitatii,in incheierea jocului se face o evaluare stimulativa,fara a se aprecia cu note sau calificative
·         Activitatea de invatare solicita un efort intellectual,organizarea activitatii de invatare impune o disciplina riguroasa,iar aprecierea rezultatelor obtinute apeleaza la responsabilitatea elevilor.
yle:squc `L P K distance-left:9pt;mso-wrap-distance-top:0;mso-wrap-distance-right:9pt; mso-wrap-distance-bottom:0;mso-position-horizontal:absolute; mso-position-horizontal-relative:text;mso-position-vertical:absolute; mso-position-vertical-relative:text'>      Deoarece aceasta este varsta la care copiii percep realitatea in diferite moduri,cele mai ciudate lucruri pentru ei parand normale sau invers,cele mai normale lucruri,cotidiene,pentru ei poate par de necrezut,prin intermediul jocului fiecare dintre prescolari pot transpune realitatea asa cum ei o vad,fie prin desene,prin modelarea plastilinei,prin jocurile in care imita anumite meserii sau prin orice alt joc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu