Jocul
didactic la varsta scolara mica
In invatamantul
primar modalitatea caracteristica de desfasurare a lectiilor este
invatarea,jocul didactic reprezentand o
metoda de invatare actia in care
predomina actiunea didactica simulata.
Metodele active
constituie o legatura intre invatarea individuala si cea colectiva care
genereaza o forma puternica de implicare si intelegere,deoarece invatarea apare
din experienta participantilor.
In invatamantul
primar jocul poate fi prezent in orice moment al lectiei si in orice fel de
lectie.Fie ca este utilizat la captarea atentiei,in desfasurarea lectiei sau la
aprofundarea cunostintelor invatate,acesta are o puternica semnificatie pentru
elevi,captivandu-i si solicitandu-I in rezolvarea cerintelor.De asemenea jocul
didactic poate fi utilizat si in lectiile de predare si in cele de
consolidare,dar si in lectiile de evaluare.
Exercitiile
utilizate in cadrul unui joc didactic trebuie sa fie atractive si vesele si
niciodata umilitoare.
Comparand jocul didactic cu activitatea de invatare,vom
observa ca el contine elemente din ambele categorii de activitati:
·
Jocul didactic lasa loc pentru
initiativa si creativitatea totala din partea copiilor,contine elemente de
joc care produc atmosfera placuta a
activitatii,in incheierea jocului se face o evaluare stimulativa,fara a se
aprecia cu note sau calificative
·
Activitatea de invatare solicita un efort
intellectual,organizarea activitatii de invatare impune o disciplina
riguroasa,iar aprecierea rezultatelor obtinute apeleaza la responsabilitatea
elevilor.
yle:squc
`L P K distance-left:9pt;mso-wrap-distance-top:0;mso-wrap-distance-right:9pt;
mso-wrap-distance-bottom:0;mso-position-horizontal:absolute;
mso-position-horizontal-relative:text;mso-position-vertical:absolute;
mso-position-vertical-relative:text'>
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu