Proiect de lectie
Data:
Scoala:
Clasa: a III-a
Propunator:Tatarici Cristina-Gabriela
Disciplina:Stiinte ale Naturii
Subiectul lectiei: Circuitul apei in natura
Tipul lectiei:consolidare a cunostintelor
Scopuri:
S1-Consolidarea
cunostintelor rerferitoare la circuitul apei in natura
S2-Consolidarea
cunostintelor despre efectele secetei si ale inundatiei
S3-Formarea
unui limbaj adecvat
Obiective operationale:
Pe parcursul
si la sfarsitul lectiei,elevii vor fi capabili:
O1-sa
defineasca corect notiunea de circuit al apei in natura,pe baza notiunilor
cunoscute.
Obiectivul
se considera realizat daca fiecare elev defineste corect notiunea de circuit al
apei in natura
O2-sa
numeasca fenomenele prin care trece apa dintr-o stare de agregare in alta,pe
baza cunostintelor dobandite anterior si a explicatiilor profesorului
Obiectivul
se considera realizat daca fiecare elev numeste fenomenele prin care apa isi
schimba starea de agregare
O3-sa
identifice drumul parcurs de apa in natura,folosind plansa “Circuitul apei in
natura”
Obiectivul
se considera realizat daca fiecare elev identifica drumul parcurs de apa in
natura(urmareste drumul pe plansa)
O4-sa
argumenteze care sunt efectele negative ale secetei si inundatiilor pentru
om,plante si animale,pe baza notiunilor cunoscute si a explicatiilor
profesorului.
Obiectivul
se considera realizat daca fiecare elev numeste cel putin un efect negativ al
secetei,respective al inundatiei.
Strategii didactice:
a)Metode si
procedee:expliatia,exercitiul,conversatia,lucrul cu plansa,experimentul
b)Forme de
organizare:individual,frontal,in grupe
c)Mijloace
de invatamant:caiete,manual,plansa
Durata: 45-50 min
Bibliografie:
-Stiinte si
cunoasterea mediului.Didactica stiintelor si cunoasterii mediului in
invatamantul primar si prescolar,Carmen Tica 2007
-
Pedagogie,Cucos C.,Ed.Polirom,Iasi 2002
Timpul
|
Etapele
activitatii
|
Ob
op
|
Continuturile
invatarii
|
Strategii didactice
|
Evaluare
|
||
Metode si procedee
|
Forme
de organizare
|
Mijloace de inv.
|
|||||
2 min
|
Moment
organizatoric
|
|
Se asigura onditiile optime pentru
desfasurarea orei de Stiinte:
-aerisirea salii de clasa;
-pregatirea materialului didactic;
-asigurarea climatului necesar de
liniste pentru inceperea lectiei.
|
|
|
|
|
2 min
|
Verificarea
cunostintelor anterioare
|
|
Se verifica tema scrisa,prin
sondaj,calitativ si cantitativ.
Se vor reactualiza cunostintele
dobandite anterior.
|
Conversatia
|
Frontal
|
|
|
3 min
|
Captarea
atentiei
|
|
O voi realize cu ajutorul unui rebus
al carui cuvant cheie va fi “Circuit”
|
Conversatia
Explicatia
|
Frontal
|
Rebus
|
Orala (prin rebus)
|
1 min
|
Anuntarea
temei si a obiectivelor
|
O1
|
Se va realiza in mod direct:
“-Astazi vom vorbi despre circuitul
apei in natura!”
|
Conversatia
|
Frontal
|
|
|
35 min
|
Desfasurarea
lectiei
|
O2
O2
O2
O2
O3
O4
|
Elevii vor fi impartiti in 4 grupe
pentru ca fiecare sa faca cate un experiment pentru a observa starile de
agregare ale apei:
Grupa 1
Evaporarea
Se va pune un vas din metal deasupra unei
spirtiere; se lasa sa fiarba. Elevii vor fi intrebati ce observa, in
ce s-a transformat apa prin fierbere.
Grupa 2
Condensarea
Se
acopera vasul cu un capac. Dupa un timp se va lua capacul
de pe oala; elevii vor fi
întrebati
ce se afla pe capac, in ce s-au transformat
vaporii de apa.
Grupa 3
Topirea
Se vor
lua cateva cuburi de gheata aduse
de la congelator; elevii vor freca aceste cuburi in palme, le vor pune intr-un vas de sticla şi altele – intr-un vas de metal, deasupra spirtierei; vor observa ce se
intampla si vor trage
concluziile.
Grupa 4
Solidificarea
Cu o zi inainte,elevii au pus apa in
recipient special si au introdus-o la congelator,urmand ca la ora de stiinte
sa observe ce s-a intamplat cu aceasta.
Dupa aceste experimente vom discuta pe
baza plansei despre circuitul apei in natura,il vom define si la sfarsit vom
discuta despre efectele negative alesecetei si inundatiilor.
|
Conversatia
Explicatia
Experiment
Experiment
Experiment
Experiement
Conversatia
Explicatia Experiment
|
Echipe
Echipe
Echipe
Echipe
Frontal
Individual
|
Apa,vas metal,
Spirtiera
Apa, vas metal, spirtiera, capac
Cuburi gheata,
Vas sticla,vas metal, spirtiera
Cuburi de gheata
plansa
|
Se face pe baza experimentului
Orala
|
3 min
|
Evaluarea performan-
tei
|
|
Impreuna cu elevii voi discuta pe baza
experimentelor si rezolvarii corecte a cerintelor
|
Conversatia
|
Frontal
|
|
Aprecieri verbale
|
3 min
|
Incheierea
activitatii
|
|
Elevii vor primi tema pentru acasa si
se pot pune note(daca este necesar).
Se fac arecieri generale si
individuale asupra modului de lucru.
|
Conversatia
|
Frontal
|
|
Aprecieri verbale
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu